Har motorcykel-betjente og rockere ca. samme (psykopatiske) mentalitet?

This post is available in: Dansk

Share this page:

Da jeg var ung havde jeg en ven med en ret skarp hjerne og observationsevne. Han sagde på et tidspunkt: ”Motorcykel-betjente og rockere på motorcykel har ca. samme mentalitet. Den ene af dem har blot loven i ryggen.”

Rockere er tit mere eller mindre psykopater, og psykopater ønsker at have magt og kontrol over andre. Så påstanden kan omskrives til at motorcykel-betjente ønsker at have magt og kontrol over andre.

At cykle ”over for rødt”

I søndags den 27.8.2023 oplevede jeg noget som kan opfattes som en bekræftelse af det. Jeg oplevede at få en bøde på 1000 kr. fordi jeg rent formelt cyklede henover en fodgængerovergang for rødt lys. Der var ikke nogen fodgængere i nærheden, så det gjorde ikke nogen som helst forskel om jeg cyklede henover fodgængerfeltet (på cykelstien) eller holdt stille og ventede på grønt lys.

Men der var altså en motorcykel-betjent, som holdt for rødt lys i den modsatte retning, som så mig. Han valgte så i realiteten at køre over for rødt 2 gange… for at vende 180 grader i selve fodgængerfeltet, for at kunne køre efter mig.

At give mig en bøde på 1000 kr. for at gøre noget som ikke er til nogen som helst fare for nogen, det synes jeg lyder som et ønske om at have magt og kontrol over andre, ved at chikanere og terrorisere dem – altså psykopatisk.

Den 29.8.2023 kl. 11:00 var jeg så nede ved fodgængerovergangen igen. I løbet af ca. 2 minutter oplevede jeg 2 gange at der var rødt lys for biler og cykler, uden at der var nogen fodgængere, og så giver det altså ikke mening, fra mit synspunkt, at cyklerne skal holde stille…

kl. 11:01:33:

kl. 11:02:45:

Bilister får ”fartbøder”

Det er lang tid siden jeg har haft bil, men jeg kan huske at det var ret stressende hele tiden at skulle bruge opmærksomhed på at se på speedometeret, for at forsøge at undgå fartbøder…

Den officielle påstand er at formålet med fartbøderne er at øge trafiksikkerheden, ved at få bilisterne til at sænke farten.

Men min oplevelse var at fartbøderne mindskede trafiksikkerheden, fordi jeg var nødt til hvert andet øjeblik at se ned på speedometeret, for at mindske risikoen for at få en fartbøde. Den opmærksomhed kunne jeg i stedet have rettet mod trafikken, hvis ikke risikoen for at få en fartbøde derved var steget markant…

Så min oplevelse var at det egentlige formål med fartbøderne er at chikanere og terrorisere bilisterne – altså et psykopatisk ønske om magt og kontrol og penge. Og her er det jo ikke kun motorcykel-betjente som er involveret, men også resten af politiet og andre myndigheder og politikerne… Så konklusionen er umiddelbart at de alle må have noget psykopatisk i sig. Ellers ville det jo blive ændret.

Tilføjelse den 7.9.2023:

Symptomet på psykopati i politiet mv.: “Forbrydelser” uden offer straffes

Det som afslører eksistensen af psykopati og psykopater (og ignorance) hos politiet, retsvæsenet og selv i Folketinget er når borgere bliver straffet for en “forbrydelse” som ikke har noget offer. Altså “forbrydelser” hvor ingen er blevet udsat for fare eller chikaneret eller har lidt skade eller smerte osv.

Det gælder f.eks. de ovennævnte “trafikforseelser”. Måske især fartbøderne, som efter min vurdering direkte skader trafiksikkerheden.

Psykopaters omfattende indflydelse i vores samfund

Disse trafik-eksempler er blot et par eksempler i en lang række af eksempler på at psykopater og psykopati har en omfattende og voldsomt destruktiv indflydelse i vores samfund.

Det tragi-komiske er at det er ren logik at det er sådan:

Psykopater lever og ånder for at opnå magt og kontrol over andre. Det er det de føler er selve formålet med deres eksistens. De vil gøre hvad som helst for at opnå magt og kontrol over andre. Der er en utrolig masse ting som alle vi andre derimod aldrig ville gøre for at opnå en given magtposition. Derfor er det ren logik at det primært er psykopater der opnår, og bevarer, de højeste magtpositioner i vores samfund… hvor de så bruger alle deres kræfter på at finde på måder de kan manipulere, terrorisere og tyrannisere alle os andre – og slippe godt fra det… Hvad vi burde gøre ved det, beskriver jeg i min tekst Psykopat-testen – Hvordan samfundet kan tjene et 2-cifret mia.-beløb årligt – som i øvrigt lige har fået tilføjet et nyt afsnit om ny forskning, som viser at hormonet Oxytocin, som næsespray, giver psykopater den empati (medfølelse) som de mangler.

Tilføjelse den 12.9.2023:

En veninde sendte mig denne kommentar:

Hej Henrik

Jeg færdes på fuldstændig samme måde i trafikken.

Hvis der IKKE er lysregulering, så er det op til mig at vurdere risikoen, ifølge loven, men hvis der ER lysregulering, siger loven at min dømmekraft er ude af drift.

Jeg har i mange år ment at man skal droppe reglerne og gå over til anvisninger. Måske vi så fik færre aggressive mennesker i trafikken?

Der vil altid være nogen, der kører hasarderet uanset om der er regler og anvisninger, og på grund af det skal vi andre straffes og behandles som individer  uden hjerne og dømmekraft.

Jeg tog mit kørekort i USA. Der har man skilte med: “No turn on red”, såfremt det er for farligt at trodse lyskurven og køre om hjørnet, når der er rødt og det er altså i bil.

En regel som jeg altid vil huske som en anerkendelse af at man vurderer, at bilisterne godt kan tænke selv. 

Kh L

KH

Henrik


Share this page:

This post is available in: Dansk

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.